Algemene voorwaarden

1.Inleidende bepaling

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de verkoop van producten door Gevasi via onze webshop HetWenshuisje.be

Het plaatsen van een bestelling op de website van HetWenshuisje.be leidt tot de aanvaarding van deze algemene voorwaarden.

Gevasi behoudt zich het recht deze algemene voorwaarden op ieder ogenblik te wijzigen en/of aan te vullen voor toekomstige bestellingen. Op lopende overeenkomsten gelden de voorwaarden die van toepassing waren op het moment van de totstandkoming van de overeenkomst.

2. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
“Het Wenshuisje / HetWenshuisje.be ”: de webshop van de eenmanszaak Gevasi (Geert Bruyninckx) waarop de producten worden aangeboden en verkocht aan de klanten.
“Gevasi”: de eenmanszaak Geert Bruyninckx.
“Klant”: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die een bestelling doorgeeft via de website “HetWenshuisje.be”.
“Bestelling”: de aanvraag door de klant tot sluiting van een verkoopovereenkomst tussen Gevasi en de klant van de webshop “HetWenshuisje.be” met betrekking tot de producten die worden aangeboden op HetWenshuisje.be.
“Producten”: alle goederen aangeboden door Gevasi op HetWenshuisje.be die het onderwerp kunnen vormen van één of meerdere overeenkomsten.

3. Bedrijfsgegevens

Gevasi
Geert Bruyninckx
Vossestraat 63
1745 Opwijk
België
E-mail: info@hetwenshuisje.be
Telefoon: 052/57.86.58 van maandag tot vrijdag van 9u tot 19u


BTW: BE 0652.690.432

4. Aanbiedingen en totstandkoming van overeenkomsten

Aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.
Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat er een e-mail wordt verzonden naar het door de klant opgegeven e-mailadres ter bevestiging van zijn bestelling.
De klant en Gevasi komen uitdrukkelijk overeen dat er een geldige overeenkomst tot stand kan komen door gebruik te maken van elektronische communicatievormen. Met name ook het ontbreken van een gewone handtekening doet geen afbreuk aan de verbindende kracht van de overeenkomst. Voor zover de wet het toelaat gelden de elektronische bestanden van Gevasi hiervoor als een vermoeden van bewijs.
Gevasi behoudt zich het recht bestellingen te weigeren in volgende gevallen:

  • bij het niet voorradig zijn van een product,
  • bij ernstig vermoeden van rechtsmisbruik of kwade trouw van de klant,
  • bij overmacht.

5. Prijzen

Alle prijzen zijn uitgedrukt in Euro en zijn inclusief BTW tenzij anders vermeld. De prijs vermeld in de e-mail ter bevestiging van een bestelling is de prijs verschuldigd door de klant. Speciale aanbiedingen zijn slechts geldig zolang de voorraad strekt.
HetWenshuisje.be / Gevasi behoudt zich het recht om de prijs van een product te wijzigen op elk moment, maar de producten worden steeds gefactureerd op basis van de geldende tarieven op het moment van het tot stand komen van de overeenkomst.

6. Betaling

Online betalingen gebeuren via de beveiligde systemen van betalingsprovider Mollie.
De klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen

  • Bancontact / Mister Cash / Maestro
  • De Belfius Pay Button
  • De KBC Pay Button
  • ING Home’Pay
  • Kredietkaart (Visa / MasterCard / …)
  • iDEAL
  • SOFORT Banking
  • Overschrijving

Er kunnen geen bestellingen gedaan worden onder rembours.
Bij betaling met kredietkaart zijn de voorwaarden van de desbetreffende kaartuitgever van toepassing. Gevasi kan geen partij gesteld worden tussen de klant en de kaartuitgever.
Een bestelling wordt behandeld van zodra wij bevestiging van betaling ontvangen hebben van Mollie of PayPal. Of van zodra wij jouw betaling ontvangen hebben op onze bankrekening (bij een gewone bankoverschrijving).

Betalingsgegevens:

Gevasi
Geert Bruyninckx
Vossestraat 63
1745 Opwijk
België

Rekeningnummer Belfius Bank
IBAN: BE08 0689 0528 0213
BIC: GKCCBEBB

Bij laattijdige betaling door de klant (meer dan 14 kalenderdagen) of bij problemen met betalingen van eerdere bestellingen is Gevasi bevoegd een overeenkomst te ontbinden.

7. Cadeau- en kortingsbons

Deze voorwaarden gelden voor zowel de papieren als de elektronisch uitgegeven cadeau- en kortingsbons.

Om een bon te gebruiken plaats je eerste je gekozen producten in je winkelmandje. Daarna kan je in het winkelmandje of bij het afrekenen de cadeau- of kortingsboncode ingeven.

Cadeaubons hebben een vaste waarde in euro en deze wordt, samen met de geldigheidsdatum, steeds vermeld op de bon.
Iedere bon heeft een unieke code en kan slechts 1 maal gebruikt worden.
De bon moet in 1 keer gebruikt worden, er kan geen waarde overgezet worden naar een volgende aankoop.
De waarde die niet aan producten wordt besteed zal wel automatisch van de eventuele verzendkosten worden afgetrokken.
Een bon kan niet volledig of gedeeltelijk terugbetaald worden.

Cadeaubons waarvan de geldigheidsdatum verstreken is worden niet meer aanvaard.

Naast cadeaubons zijn er ook kortingsbons.
Dit zijn codes die wij zelf uitgeven bij acties.
Dit kunnen kortingen zijn in euro of in procenten en kunnen geldig zijn op alle producten of slechts op 1 bepaald product of categorie.
Ze kunnen ook meerdere malen gebruikt worden, doch kan er een beperking zijn op het aantal keer per klant.
Dit wordt steeds vermeld in de voorwaarden van de actie.

8. Levering en leveringstermijn

Al ons producten en pakketjes worden met extra zorg en een persoonlijke touch verpakt.

HetWenshuisje.be streeft ernaar bestellingen die geplaatst, betaald en op voorraad zijn binnen de 1 à 2  werkdagen  te verzenden. Voor bestellingen geplaatst en betaald op zaterdag, zondag en feestdagen streeft HetWenshuisje.be ernaar deze de eerstvolgende werkdag te verzenden.

Bestellingen betaald per overschrijving worden verzonden op de eerstvolgende werkdag die volgt op de dag dat het verschuldigde bedrag op de rekening van Gevasi staat.

Deze levertijden gelden als indicatie en derhalve kunnen hieraan geen rechten ontleend worden.

De verzending van onze pakketjes wordt afgehandeld door Bpost en DPD.
Je kan kiezen of je je pakje thuis of op een ander adres wil laten leveren, bvb. op je werk of een Bpost afhaalpunt.

Bij de meeste producten wordt aangeduid of ze in voorraad zijn of niet.
Wanneer er nog slecht enkele stuks op vooraad zijn wordt dit aangegeven en
ook of je het product nog kan nabestellen wanneer het uit voorraad is.
Van zodra het dan terug op voorraad is krijgen de klanten die eerst besteld hadden ook eerst hun pakje.

Voor onze Wens Pakketten die bestaan uit verschillende onderdelen is het momenteel onmogelijk om het voorraadniveau online aan te geven. Over het algemeen is alles op voorraad. Bij producten waar een lange levertijd is zullen wij dit expliciet aangeven.Wens je zeker te zijn of iets op voorraad is voor je bestelt dan kan je ons altijd telefonisch via het nummer 052 / 57.86.58 bereiken of met een e-mail naar info@hetwenshuisje.be contacteren.

Indien bij een bestelling een product niet in voorraad is wordt de klant via e-mail geïnformeerd over een latere leveringsdatum. Indien de klant niet akkoord gaat met de vertraging kan het bestelde product geannuleerd worden of kan de klant een ander product bestellen. Het geannuleerde product wordt terugbetaald of, bij bestelling van een alternatief product, wordt het teveel / te weinig betaalde bedrag teruggestort / bijkomend aangerekend.

Indien, in geval van problemen bij de bezorger, de leveringsdatum met 15 werkdagen overschreden wordt, is de klant gehouden ons hiervan te informeren via e-mail. In dat geval kan de klant zijn bestelling annuleren en stort HetWenshuisje.be / Gevasi binnen de 5 werkdagen na het ontvangen van de informatie van niet-levering het betaalde bedrag terug op de rekening die HetWenshuisje.be / Gevasi van de klant doorgekregen heeft.

Indien, in geval van leveringsproblemen bij de leverancier, de leveringsdatum met 15 werkdagen overschreden wordt informeert HetWenshuisje.be / Gevasi de klant via e-mail. In dat geval kan de klant zijn bestelling annuleren en stort HetWenshuisje.be / Gevasi binnen de 5 werkdagen na het antwoord van de klant het betaalde bedrag terug op de rekening die HetWenshuisje.be / Gevasi van de klant doorgekregen heeft.

Leveringen vinden plaats op het door de klant bij bestelling opgegeven adres. HetWenshuisje.be / Gevasi kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor fouten die door de klant zijn begaan bij het ingeven van het leverings- en / of facturatieadres en die aanleiding kunnen geven tot vertragingen bij de levering of de onmogelijkheid om de bestelde producten te leveren.

Van zodra de te leveren producten geleverd zijn op het opgegeven adres gaat het risico, voor wat die specifieke producten betreft, over op de klant.

9. Verzendkosten

België

Momenteel verzenden wij onze pakketten via bpost en DPD.
Je hebt de keuze uit levering op het facturatieadres, een ander leveringsadres of een servicepunt van bpost (postkantoor, postpunt of pakketautomaat).
Voor bestellingen met een aankoopbedrag van minder dan 50 euro met leveringsadres in België betaalt de klant 5,80 euro verzendkosten, 5 euro naar een postpunt, 7,65 euro via DPD of 1,95 euro voor producten met vermelding “Verzending: Brievenpost”.

Voor bestellingen met een aankoopbedrag van meer dan 50 euro met leveringsadres in België neemt HetWenshuisje.be / Gevasi de verzendkosten voor zijn rekening.

Voor bestellingen uit Opwijk of Merchtem worden geen verzendkosten aangerekend.
De pakjes worden aan huis geleverd. Vermeld bij het afrekenen wanneer je het liefst je pakje zou ontvangen en dan contacteren wij jou om een tijdstip af te spreken.

Nederland

Voor levering in Nederland werken wij met DPD voor de pakketten.
Je hebt de keuze uit levering op het facturatieadres of een ander leveringsadres.
Momenteel kan er nog niet in servicepunten geleverd worden.

Voor bestellingen met een aankoopbedrag van minder dan 85 euro met leveringsadres in België betaalt de klant 9,60 euro verzendkosten, brievenpost is niet beschikbaar voor Nederland

Voor bestellingen met een aankoopbedrag van meer dan 85 euro met leveringsadres in België neemt HetWenshuisje.be / Gevasi de verzendkosten voor zijn rekening.

Andere landen

Via de webshop zijn momenteel enkel bestellingen binnen België en Nederland mogelijk.
Indien je vanuit een ander land wil bestellen kan je ons een e-mail sturen via orders@hetwenshuisje.be en dan bekijken wij samen met jou de mogelijkheden en daarbijhorende verzendkosten.

10. Omruiling

Een klant kan, binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van een product, een product omruilen. (Met uitzondering van gepersonaliseerde producten.)

In dit geval vragen wij je om dit formulier in te vullen en de producten terug te sturen binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de melding.
Vul ook zeker in tegen welk product je jouw aankoop wenst om te ruilen. Omruiling kan enkel indien het product niet gebruikt werd en het product samen met de onbeschadigde verpakking en decoratieve elementen wordt teruggestuurd.

Indien je het product wenst om te ruilen tegen een product van een andere waarde wordt het saldo teruggestort / bijkomend gefactureerd naargelang het geval. De verzendkosten en het risico van het terugsturen van een product voor omruiling zijn ten laste van de klant. Ook de kosten voor het opnieuw verzenden zijn ten laste van de klant.

Bij omruiling dien je de producten terug te sturen naar volgend adres:

Gevasi
Geert Bruyninckx
Vossestraat 63
1745 Opwijk
België

11. Terugname en terugbetaling (Herroepingsrecht)

Conform de wet verkoop op afstand (artikels VI 47-52 van het Wetboek Economisch Recht) kan een particuliere klant binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van een product, afzien van de aankoop van een product zonder opgave van een motief of zonder betaling van een boete.

Dit kan enkel indien het product niet werd gebruikt en de verpakking intact bleef en als zodoende teruggestuurd wordt, inclusief alle decoratieve elementen. De verzendkosten en het risico van het terugsturen van een product zijn ten laste van de klant. HetWenshuisje.be / Gevasi betaalt binnen de 3 werkdagen na ontvangst en controle van het teruggestuurde product de aankoopprijs naar de klant terug.
Indien je van dit recht gebruik wenst te maken vragen wij je ons binnen de 14 dagen na levering dit formulier in te vullen.
Hierna heb je nog 14 dagen om producten terug te sturen vanaf de dag van melding.

Je dient de producten terug te sturen naar het volgend adres:

Gevasi
Geert Bruyninckx
Vossestraat 63
1745 Opwijk
België

Gepersonaliseerde producten vallen echter niet onder deze regeling.

12. Wettelijke Garantie

Mocht na levering blijken dat een product fabricagefouten vertoont vragen wij je dit product ter retourneren en sturen wij je zonder verzendkosten een nieuw product (hetzelfde product of in overleg bepaald alternatief product) ter vervanging.
JJe dient wel eerst dit formulier in te vullen vóór je iets terugstuurd zodat we de beste manier kunnen bepalen. Wij betalen je binnen de 3 werkdagen na ontvangst van de retour de verzendkosten voor het teruggestuurde product terug.

Wij vragen je deze onregelmatigheid onmiddellijk bij ontvangst te melden, telefonisch of via het formulier.

Deze garantie geldt enkel op productiefouten en niet fouten of defecten die het gevolg zijn van oneigenlijk gebruik door de klant.

13. Kleur

We doen ons uiterste best om de kleuren zo realistisch mogelijk voor te stellen, maar door de verschillen in kalibratie bij monitoren kan er een lichte kleurafwijking zijn tegenover het scherm.

Ook kunnen er lichte kleurverschillen zijn tussen de producten onderling door verschillende productiebatches. Wij doen echter ons uiterste best om bij levering van sets of meerdere aantallen van hetzelfde product de kleurverschillen zo miniem mogelijk te houden.

14. Privacy

Lees hier voor ons Privacybeleid.
Lees hier voor ons Cookiebeleid.

15. Copyright

De inhoud van deze site, met inbegrip van de merken, logo’s, tekeningen, data, product- of bedrijfsnamen, teksten, beelden e.d. zijn beschermd door intellectuele rechten en behoren toe aan Gevasi of rechthoudende derden.

Indien je zonder voorafgaandelijke toestemming gebruik maakt van een foto, tekening, logo , tekst, data, product- of bedrijfsnamen van deze website, wordt je aangemaand het gebruik te staken en wordt een schadeclaim tegen je ingediend.

16. Toepasselijk recht – Geschillen

Indien er moeilijkheden ontstaan tijdens de uitvoering van een overeenkomst, verbinden de klant en HetWenshuisje.be / Gevasi zich ertoe, alvorens gerechtelijke stappen te ondernemen, de mogelijkheid te onderzoeken tot een minnelijke schikking te komen.

De klant kan ook zijn / haar geschil voorleggen via het europese ODR platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/ )

Indien dit geen oplossing biedt zijn enkel rechtbanken van Brussel bevoegd om kennis te nemen van eventuele vorderingen, ongeacht de plaats van levering of de woonplaats van de klant.

De overeenkomsten en alle juridische verslagen tussen de klant en HetWenshuisje.be / Gevasi zijn onderworpen aan het Belgisch recht.

Deze pagina werd voor het laatst aangepast op 16-08-2020